Veelgestelde Vragen

Over Maris Life

Organisatie
Contact
Wat kan en mag ik van de reisbegeleider verwachten?
Kan ik van te voren kennis maken met mijn reisgenoten?
Reiservaringen
Voor wie?
Animatieprogramma
Hoeveel mensen gaan er mee?
Kids & Co

Je boeking/reservering

Boeken
Betalen
Factuur
Factuur opvragen
Inloggegevens
Reisbescheiden
Annuleren

Reisdocumenten

Reisdocumenten kinderen
Ouder en kind met verschillende achternaam
Verklaring ouderlijk gezag
Visum Turkije

Skien met Maris Life

Wanneer kan ik met mijn kind op ski vakantie gaan?
Moet ik ski’s kopen of kun je deze ook huren?
Waar moet ik op letten bij de aanschaf van skischoenen
Wat voor kleding moet ik meenemen?
Is het volgen van skilessen raadzaam?
Wat kosten skilessen?
Is alleen ski les in de ochtend mogelijk zodat ik ’s middags nog lekker zelf wat met de kids kan doen?
Is het hotel kindvriendelijk?
Is het een beetje een leuk gebied voor de volwassen/ervaren skiër?

Je vlucht

Online inchecken
Inloggen op Mijn Corendon lukt niet
Stoel reserveren
Voorvoegsel en achternaam aan elkaar geschreven
Kofferlabels
Vluchttijden
Eten en drinken aan boord
Zwangerschap
Baby’s en kinderen
Bagage

Overige

Parkeren
Preferenties
Reis- en annuleringsverzekering
Algemene voorwaarden
Algemene informatie

Na de reis

Opmerkingen, suggesties en klachten
Schade melden

Over Maris Life

De organisatie

Mariska Nunes, Emma Blanchard en het Maris Life team organiseren samen de Maris Life vakanties. Door hun expertise in de reisbranche en op single parent gebied zorgen zij ervoor dat jij een uitstekende vakantie zult hebben!

Voor vertrek regelen zij alles voor je en ter plaatse staat het professionele Maris Life reisleiding en team* voor jullie klaar. De reisleiding zorgt ervoor dat het  jullie aan niets zal ontbreken tijdens deze vakantie. Zij zijn 24/7 bereikbaar en organiseren alle activiteiten.

Door de samenwerking met Corendon ben je bovendien verzekerd van scherpe prijzen!

Maris Life is aangesloten bij ANVR, SGR en calamiteitenfonds, waardoor kwaliteit en veiligheid gewaarborgd is.

* Op bepaalde bestemmingen biedt Maris Life reisleiding en animatie aan exclusief voor haar vakantiegangers. Op andere bestemmingen is er een Gelijkgestemden Garantie, zodat je zeker weet dat er nog meer éénoudergezinnen meegaan op de reis. Op deze bestemmingen staat de reguliere reisleiding van Corendon voor je klaar.

Naar boven

Contact

Van maandag t/m vrijdag zijn wij tussen 09.00 en 18.00 uur telefonisch te bereiken en op zaterdag en zondag van 12.00 tot 16.00 uur op telefoonnummer: 023-7510630 
Wil je liever op een ander tijdstip bellen? Stuur ons dan een mailtje en dan bellen we je terug wanneer het jou het beste uitkomt.

Je kan ons ook altijd mailen met je vragen. Stuur een mailtje naar info@marislife.nl. Binnen 8 werkuren krijg je antwoord van ons.

Naar boven

Wat kan en mag ik van de reisbegeleider verwachten?*

We spreken bewust over reisbegeleiders, wij werken niet met reisleiders. Dat betekent dat onze reisbegeleiders geen bibliotheken zijn die alles over de lokale cultuur, natuur en gebruiken van het land weten. Ze weten wel veel, onze reisbegeleiders zijn door ons opgeleid om met groepen om te gaan. Ze weten wat ze moeten doen in belangrijke (nood)situaties en belangrijker nog, het zijn ervaren reizigers.

* Let op: op de Maris Life bestemmingen met Gelijkgestemden Garantie is er geen Maris Life reisleiding aanwezig. Je kunt je hier dan wenden tot de Corendon Reisleiding.

Naar boven

Kan ik van te voren kennis maken met mijn reisgenoten?

Heb jij nog ‘vakantievragen’ of wil jij weten wie er mee gaan op deze reis? Speciaal hiervoor hebben wij het Maris Life Forum opgezet waar je met al je vragen terecht kunt. Het Forum is een bron van vragen en antwoorden. Hierdoor kun je vaak binnen een paar minuten het antwoord op jouw vraag vinden via de zoekfunctie van het forum. Als het antwoord nog niet op het forum staat, kun je je vraag stellen en krijg je van ons of een andere reiziger antwoord! Privacy-gevoelige kwesties kunnen natuurlijk gewoon per e-mail of telefonisch afgehandeld worden.

Naar boven

Reiservaringen

Is dit de eerste keer dat je meegaat op een reis voor single parents? Maak je nergens druk om! Voor veel mensen is het een grote stap, maar we garanderen je dat jij en je kids een heerlijke vakantie gaan hebben.

Je kinderen hebben binnen een mum van tijd nieuwe vakantievriendjes en vriendinnetjes gemaakt en jij hebt tijdens deze vakantie tijd voor jezelf en gelijkgestemden om je heen!

Voor vertrek maken wij een Facebookgroep aan zodat jij de andere ouders kunt ontmoeten en je kinderen alvast kunnen zien met wie ze straks in het zwembad duiken!

Naar boven

Voor wie?

Uiteraard voor alle leuke single parents (zowel vaders als moeders) van Nederland en hun kids!

Naar boven

Animatieprogramma

Je kunt kiezen tussen bestemmingen met een Maris Life Kids programma Plus of een bestemming met Gelijkgestemden Garantie. Hieronder kan je hier meer over lezen.

Maris Life kids programma Plus 
Het Maris Life team zorgt op de bestemming Ibiza, Sicilië, Kos, Alanya, Ohrid en Samos voor één groot "vakantiefeest" voor jouw kinderen. Maar stiekem is dit natuurlijk net zo’n groot feest voor jou als vader of moeder. Want zeg nou zelf; als de kinderen de grootste lol hebben met hun nieuwe vakantievriendjes en de coole jongens en meiden van het Kids & Co Team, dan kan jouw vakantie toch eigenlijk ook niet meer stuk? 

Ons team maakt een weekprogramma dat past bij de bestemming, de leeftijd van de kinderen en het team houdt altijd rekening met de wensen van de kinderen! Het Maris Life team organiseert 6 dagen per week, 4x per dag animatie. Denk hierbij aan allerlei spelvormen in het water zoals tikspellen, de mooiste duik, waterpolo en de spartelcompetitie. Maar denk ook aan een minidisco, spelletjes middag of een gezellige chips & cola of bonte avond (dus verkleedspullen mogen mee!).

Speciaal Tiener entertainment
"Nu mijn dochter in de puberteit raakt, wil ze eigenlijk niks anders meer doen dan chillen. En chillen houdt in: continue met haar telefoon bezig zijn en dan vooral samen met leeftijdsgenootjes de nieuwste vlogs of laatste instagram post checken!" aldus Mariska Nunes, oprichter van Maris Life. "Veel ouders die ik ontmoet heb op onze reizen. hebben dit probleem ook. We zijn het natuurlijk allemaal eens dat dit tot een bepaalde hoogte prima is, maar toch heb je als ouder het gevoel dat de tieners ook een deel van de vakantiepret missen. We hebben daarom besloten om vanaf zomer 2018 een speciale Tiener Entertainer mee te sturen op onze reizen. Deze entertainer zal ervoor zorgen dat zelfs de aller-chillste tiener de telefoon af en toe vergeet en echt een top vakantie zal hebben met de andere leeftijdsgenootjes!"

Maris Life werk alleen met de beste reisleiding. In samenwerking met Toprecreatie worden alleen de beste animatiemedewerkers en reisleiders aangenomen om jouw vakantie tot een feestje te maken. De medewerkers worden opgeleid door Toprecreatie en voldoen aan strenge eisen. Professionaliteit, creativiteit en spontaniteit zijn bij onze reisleiding als een tweede natuur.

Dit alles zorgt ervoor dat onze reisleiding gegarandeerd een grote meerwaarde is op jouw vakantie. Van animatie voor de kinderen tot de redder in nood bij problemen. Onze reisleiding staat 24/7 voor je klaar!

Aarzel dan ook nooit om onze toppers om hulp te vragen, niets is hen teveel om het jou naar de zin te maken!

Gelijkgestemden Garantie
Tijdens de reizen naar de Algarve, Corfu en Kreta weet je zeker dat er andere alleenstaande ouders mee zullen gaan door onze Gelijkgestemden Garantie. Maris Life zorgt er voor dat je voor en tijdens de reis makkelijk contact kunt leggen met deze ouders. Meld je bijvoorbeeld voor vertrek aan voor de besloten Facebook pagina en tijdens de reis kan je met de andere ouders makkelijk contact leggen via Whats App groep. Zo kan je makkelijk afspreken wat je gedurende de dag gaat doen en je samen veel gezellige dingen kunt ondernemen.

Door de reisleiding van Corendon wordt bovendien een speciale welkomstmeeting georganiseerd. Tijdens deze meeting en de gezellige borrel erna kan je direct kennismaken met de andere ouders. 

Wil jij gastvrouw/heer zijn tijdens deze vakanties? Stuur dan een mailtje naar info@marislife.nl.

Naar boven

Hoeveel mensen gaan er mee?

Op de kleinere accommodaties gaan er ongeveer 10 tot 15 volwassenen en 10 tot 20 kinderen mee. Op de grotere resorts zijn de groepen ook groter. We geven per reis aan hoeveel mensen er geboekt hebben, zodat je kan zien welke reis het beste aansluit bij de leeftijd van jouw kind(eren).

Naar boven

Kids & Co

Wij werken samen met Top Recreatie. Zij verzorgen ons animatie programma (Kids&Co) en selecteren onze reisleiding. Top Recreatie werkt alleen samen met de allerbeste entertainers. Dat klinkt misschien eenvoudig, maar dat is het niet! Een Kids & Co medewerker moet namelijk voldoen aan de strengste eisen. Uiteraard is het belangrijk dat een Kids & Co medewerker voor alle kinderen een feestje maakt van de vakantie, maar voor ons staat de veiligheid van jouw kind voorop. Daarnaast willen wij er zeker van zijn dat iedereen het naar zijn zin heeft. Ook als één van de kinderen in het begin misschien niet zo goed durft. De meiden en jongens van het Kids & Co Team zijn getraind op veiligheid en op de behoeftes van ieder kind.

Naar boven

Je boeking/reservering

Boeken

Je kan boeken via onze website. Wil je liever telefonisch boeken? Bel ons dan op telefoonnummer 023-7510630

Naar boven

Betalen

Conform de voorwaarden van de ANVR dient bij totstandkoming van de overeenkomst een aanbetaling van 15% van de totale overeengekomen reissom te worden voldaan. Bij vertrek buiten 6 weken, volstaat de aanbetaling van 15% plus de premie van een eventueel afgesloten annuleringsverzekering welke direct dient te geschieden. Het restantbedrag, inclusief de premie van een eventuele reisverzekering dient uiterlijk 6 weken voor vertrek voldaan te zijn.
Bij niet tijdig betalen vervalt het recht om aanspraak te kunnen maken op de annuleringsverzekering, de premie dient echter wel alsnog voldaan te worden.

Bij boekingen met vertrek binnen 6 weken volstaat de restantbetaling, plus de premies van eventuele afgesloten verzekeringen, welke direct dient te geschieden. Indien je binnen 3 dagen voor vertrek een reis boekt ben je verplicht om direct het gehele bedrag in één keer via onze website over te maken. Wij adviseren je om de betaling(en) via de onderstaande link te verrichten. Je kunt hier een keuze maken uit verschillende betalingsmogelijkheden. Door middel van deze betaalmethode wordt je betaling direct in ons systeem verwerkt. Klik op de link indien je verder wenst te gaan met de betaling: www.corendon.nl/mijnboeking.

Indien het je niet lukt om de betaling via de bovenstaande link te voldoen, kan je deze onder vermelding van de naam van de hoofdboeker, je boekingsnummer en je klantnummer overschrijven via de onderstaande gegevens. Dit is echter niet mogelijk bij boekingen met vertrek binnen 3 dagen.

T.N.V. Corendon International Travel B.V.
IBAN: NL50ABNA0426790154 
BIC/SWIFT: ABNANL2A

Naar boven

Factuur

Circa 8 kantooruren na je boeking ontvang je per e-mail een bevestiging/factuur. Deze dien je te controleren op juistheid. Bij onjuistheden dien je contact op te nemen met het call center via telefoonnummer 023-7510630. Tevens is het mogelijk je factuur zelf op te vragen via www.corendon.nl/betalen.

Naar boven

Factuur opvragen

Jouw factuur (opnieuw) ontvangen? Deze kan je heel gemakkelijk zelf opvragen via www.corendon.nl/betalen.

Naar boven

Inloggegevens

Om jouw boeking te bekijken op www.corendon.nl/mijnboeking heb je je 7-cijferige reserveringsnummer en e-mailadres nodig. Je reserveringsnummer staat op de bevestiging/factuur die je per e-mail van ons ontvangt.

Naar boven

Reisbescheiden

Tickets worden in de regel ongeveer 15 dagen voor vertrek per e-mail verzonden. Bij last minute reserveringen of wanneer het definitieve vluchtschema nog niet bekend is, worden de tickets korter voor vertrek per e-mail verzonden. Je ontvangt van ons twee e-mails. De eerste e-mail bevat je vliegtickets (3 documenten per persoon) en de tweede e-mail bevat je accommodatievouchers. Deze moet je uitprinten en bij je hebben tijdens je reis.

Naar boven

Annuleren

Wanneer je jouw reis wenst te annuleren kan je dat doen via www.corendon.nl/mijnboeking.
Ook kan je jouw reis telefonisch annuleren via ons callcenter (023-7510630).

Naar boven

Reisdocumenten

Reisdocumenten kinderen

Alle kinderen en baby’s dienen voor reizen naar het buitenland in het bezit te zijn van een eigen paspoort of identiteitskaart (ID-kaart) vanwege de identificatieplicht. Bijschrijven van het kind in het paspoort van de ouders is niet meer mogelijk. Ook moeten kinderen zich kunnen identificeren met een geldig identiteitsbewijs als zij medische zorg nodig hebben. Dit geldt voor iedereen, dus ook voor minderjarigen jonger dan 14 jaar.

Naar boven

Ouder en kind met verschillende achternaam

Wanneer een kind meereist met een ouder met een andere achternaam en de Schengengrens wil passeren, kan gecontroleerd worden of er daadwerkelijk een ouder-kind relatie is. Doel van deze extra controle is om ontvoeringen tegen te gaan.

Bij paspoortcontrole op Nederlands grondgebied heeft de Koninklijke Marechaussee altijd toegang tot de Basisregistratie personen. Hierin kunnen zij bij twijfel nagaan wie de ouders van een kind zijn of wie het ouderlijk gezag heeft.

Daarnaast kan een ouder de naam van de (gewezen) echtgenoot of geregistreerd partner in zijn of haar reisdocument laten opnemen. Als de (gewezen) partner dezelfde achternaam heeft als het meereizende kind kan dat bijdragen aan een vlotte grenspassage. Binnen het Schengengebied vindt geen grenscontrole plaats. Dus ook geen onderzoek naar de ouder-kind relatie.

Naar boven

Verklaring ouderlijk gezag

Ouders/begeleiders hoeven niet standaard een verklaring bij zich te hebben waaruit het ouderlijk gezag blijkt. Of een verklaring waaruit blijkt dat het kind de grens over mag. Dit kan wel voor een vlottere grenspassage zorgen. Daarom adviseert de marechaussee ouders om de volgende documenten mee te nemen:
verklaring toestemming voor vakantie van de andere ouder;
recent uittreksel gezagsregister; recent uittreksel (BPR) van het kind;
kopie van paspoort van toestemminggevende ouder;
eventueel uitspraak over gezag en omgang;
eventueel het ouderschapsplan;
eventueel geboorteakte;
eventueel kopie van retourticket van het kind.

Deze documenten kunnen de marechaussee helpen bij een snellere persoonscontrole.

Naar boven

Visum Turkije

Voor reizen naar Turkije dien je in het bezit te zijn van een Nederlands paspoort met minimaal één lege visumpagina, of een nationale identiteitskaart. Beide dienen nog minstens 60 dagen na afloop van de visumperiode geldig te zijn. Een visum voor Turkije is 6 maanden geldig, waarvan je 90 dagen in Turkije mag verblijven. Dit betekent dus dat je reisdocument bij de aanvang van een nieuw visum nog minimaal 8 maanden geldig moet zijn.

Maris Life biedt je nu de mogelijkheid om jouw visum makkelijk en veilig aan te schaffen via een betrouwbare partner in Nederland. Deze website is niet alleen in het Nederlands, maar biedt je ook meerdere betalingsmogelijkheden aan zoals bijvoorbeeld Ideal, Paypal en Mister Cash. De kosten van dit visum bedragen € 24,50 en je kunt dit visum aanvragen via www.visa4turkey.nl/corendon. Je kunt natuurlijk ook rechtstreeks op de Engelstalige site van het Turkse Ministerie van Toerisme de visums aanvragen. Houd er rekening mee dat je daar alleen met een creditcard kunt betalen. De kosten van dit visum bedragen $ 20,- en je kunt hiervoor terecht op: www.evisa.gov.tr/en/.

Wanneer je jouw visum hebt aangevraagd, wordt dit per e-mail naar je toegezonden. Het visum dien je uit te printen en mee te nemen naar Turkije. Let er voor beide websites op dat de naam wordt gebruikt zoals die in het paspoort staat en dat de overige gegevens ook correct zijn. Wijzigingen zijn achteraf niet meer mogelijk. Je kunt eventueel een regulier visum kopen bij binnenkomst in Turkije, maar aanbevolen wordt het visum vóór vertrek aan te schaffen. Het papieren visum wordt tot 1 juli 2015 aan de grens verstrekt conform de huidige visumprocedure. De kosten bedragen € 25,- per visum. Houd rekening met lange wachtrijen aangezien er maar enkele verkooppunten beschikbaar zijn.

Naar boven

Skiën met Maris Life

Wanneer kan ik met mijn kind op ski vakantie gaan?

Een eenduidig antwoord is er niet. De een is er namelijk eerder aan toe dan de ander. De ideale leeftijd voor een kind om met skiën te beginnen bestaat dan ook niet. Vanaf 4 jaar kunnen kinderen terecht bij een skischool. Vaak wordt het skiën spelenderwijs geleerd in een speciaal ‘kinderparadijs’ en wordt de skiles als een leuk spel gebracht.

Naar boven

Moet ik ski’s kopen of kun je deze ook huren?

Voor kinderen is goed materiaal natuurlijk net zo belangrijk als voor volwassenen. Omdat kinderen nog groeien, kun je nadenken of ski’s huren interessanter is, zodat je niet ieder jaar een nieuw paar ski’s hoeft te kopen. Voor kinderen tot 10 jaar geldt dat de ski’s niet langer mogen zijn dan de eigen lichaamslengte. Voor kinderen van 6 tot 10 jaar kun je het beste kin- of neushoogte aanhouden en voor de allerkleinsten (tot 6 jaar) borsthoogte.

Naar boven

Waar moet ik op letten bij de aanschaf van skischoenen

Kinderskischoenen moeten een korte, lage schacht hebben, makkelijk te openen en te sluiten zijn, niet te los of te strak zitten en vooral een goed zoolprofiel hebben (voor het lopen).

Naar boven

Wat voor kleding moet ik meenemen?

Ondergoed; Kies voor skiondergoed, gemaakt uit polyester vezels (geen katoen want katoen neemt transpiratievocht op en wordt daardoor vochtig, wat afkoeling tot gevolg heeft).

Skipak; kinderskikleding moet goed warm houden en je kind kunnen beschermen tegen eventuele verwondingen door ski’s of stokken. Raadzaam is een skipak dat uit een stuk bestaat. Een fel gekleurd skipak is ook handig omdat je dan je kind sneller herkent. Hoofddeksels: Een muts en/of helmpje is ook belangrijk, omdat de meeste lichaamswarmte via het hoofd het lichaam verlaat.

Handschoenen; Kun je het best met een touwtje door de mouwen leiden. Handschoen zijn verplicht tijdens de skilessen omdat ze ook als bescherming dienen. Het dragen van een helm is in alle landen voor kinderen tot en met 15 jaar een verplichting. Skibril; Kies voor een goede sneeuwbril die de ogen ook aan de zijkant afdekt. De bril moet 100% UV-bescherming bieden.

Naar boven

Is het volgen van skilessen raadzaam?

Kinderen leren vaak in een speelweide hun eerste skibewegingen. Vaak kunnen ze al skiën voor je het weet. De skischolen in Duistalnd hebben Engels- en Nederlandstalige skileraren. De leraren leggen het zo uit (voordoen) dat jouw kind het ook begrijpt.

Je kunt je kind het best leren skiën door een ervaren instructeur. Ga je het zelf doen dan heb je de kans dat je je kind een foutje in de basis aanleert, wat later moeilijk is af te leren.

Naar boven

Wat kosten skilessen?

Skilessen in Duitsland zijn zeer voordelig. Alle prijzen vind je hier.

Naar boven

Is alleen ski les in de ochtend mogelijk zodat ik ’s middags nog lekker zelf wat met de kids kan doen?

ja, je kunt dit zelf ter plaatse regelen met de ski school.

Naar boven

Is het hotel kindvriendelijk?

Het hotel is absluut kindvriendelijk en er zijn ontzettend veel faciliteiten voor de kids. Van een zwembad tot midgetgolfbaan: het is er allemaal! We weten zeker dat je kinderen zich niet zullen verlelen.

Naar boven

Is het een beetje een leuk gebied voor de volwassen/ervaren skiër?

Willingen is een klein skigebied met 35 km pistes. Met name beginners  zullen het hier uitermate naar hun zin hebben.

Naar boven

Je vlucht

Online inchecken

Indien je vliegt met Corendon (Dutch) Airlines kan je vanaf 48 uur tot 5 uur voor vertrek online inchecken en jouw boardingpass uitprinten via de website www.fly.corendon.com.

Het is helaas niet mogelijk om online in te checken voor vluchten met een tussenlanding (VIA VLUCHTEN).

Naar boven

Inloggen op Mijn Corendon lukt niet

Om in te loggen op Mijn Corendon dien je voorvoegsels en achternaam aan elkaar in te typen. Het cijfer achter de / (slash inclusief) type je niet in. Het reserveringsnummer bestaat dus uit 7 cijfers.

Naar boven

Stoel reserveren

Indien je vliegt met Corendon (Dutch) Airlines kan je vanaf 6 weken tot 5 uur voor vertrek een stoel reserveren via de website www.fly.corendon.com. Let op: voor de meeste bestemmingen kan je online een stoel reserveren.

Naar boven

Voorvoegsel en achternaam aan elkaar geschreven

Jouw voorvoegsel en achternaam worden aan elkaar geschreven. Dit is een internationaal geldende regel van de luchtvaartmaatschappijen.

Naar boven

Kofferlabels

Je ontvangt geen kofferlabels meer. Deze zijn niet meer nodig omdat je tijdens het inchecken een traceernummer in jouw reisdocument ontvangt, dat tevens op je bagage wordt bevestigd. Mocht er onverhoopt iets met je koffer(s) gebeuren, dan kunnen we deze aan de hand van het traceernummer terugvinden.

Mocht je evengoed een kofferlabel aan je koffer willen bevestigen, dan kan je bij diverse winkels kofferlabels kopen.

Naar boven

Vluchttijden

Wil je weten wat je vluchttijden zijn? Log dan in via ‘jouw boeking’ www.corendon.nl/mijnboeking. Voor meer informatie over je vlucht of vluchtduur verwijzen wij je naar www.corendon.nl/vluchtinformatie.

Naar boven

Eten en drinken aan boord

De chartermaatschappijen waarmee wij vliegen bieden op alle vluchten een à la carte service aan. Dit is een cateringservice tegen betaling, waarbij het cabinepersoneel langskomt met een uitgebreid assortiment aan koude en/of warme snacks, maaltijden en (fris)dranken.

Naar boven

Zwangerschap

Bij Corendon Airlines mag een zwangere vrouw tot 28 weken vliegen zonder doktersverklaring. Vanaf 28 tot 36 weken (bij een meerling tot 32 weken) dient men wel in het bezit te zijn van een doktersverklaring. Deze verklaring dient opgesteld te worden door de behandelend arts of gynaecoloog van de passagier. Een verklaring van de verloskundige volstaat niet. De verklaring mag niet ouder zijn dan 1 maand, terug te rekenen vanaf de datum van terugreis. De verklaring is opgesteld in het Engels en bevestigt de goede gezondheid van de passagier en de vermoedelijke datum van bevalling.

De gezagvoerder van de vlucht kan en mag om een nieuwe doktersverklaring vragen en mag bij twijfel de passagier weigeren.

Bij Corendon Dutch Airlines gelden een aantal andere regels die in de verklaring moeten staan: aanstaande moeders die 30 doch niet langer dan 36 weken zwanger zijn, dienen in ieder geval te beschikken over een medische verklaring die niet ouder is dan zes dagen, terug te rekenen vanaf de datum van de vlucht. In de genoemde medische verklaring dient onder andere de vermoedelijke datum van bevalling te zijn opgenomen, alsmede een bevestiging dat de passagier in goede gezondheid verkeert en mag vliegen.

Zwangere vrouwen mogen vanaf de 36ste week van hun zwangerschap niet meer vliegen. Alle retourvluchten dienen dan ook voor de 35ste zwangerschapsweek te zijn gemaakt. Voor vrouwen die in verwachting zijn van een meerling geldt dat zij vanaf de 34ste week niet meer mogen vliegen.

Naar boven

Baby’s en kinderen

Heeft een baby een eigen stoel?
Nee, een baby tot 2 jaar heeft geen eigen stoel. Gedurende de vlucht moet de baby bij jou op schoot zitten. Wanneer je toch graag een eigen stoel wenst voor je baby is het mogelijk dit tijdens je reservering (telefonisch) aan te geven. Wel is het verplicht dat tijdens het stijgen en landen de baby alsnog op schoot zit.

Heeft een baby bagagevrijdom?
Nee, een baby heeft geen recht op bagage. Het is mogelijk om gratis een buggy/kinderwagen mee te nemen en het hoognodige (lees; luiers, voeding etc.) voor tijdens de vlucht. Wanneer de buggy inklapbaar is, mag deze meegenomen worden tot aan de gate. Een kinderwagen of buggy die niet inklapbaar is, moet worden afgegeven tijdens het inchecken.

Het is mogelijk om extra bagage te kopen, zie www.fly.corendon.com.

Kan babyvoeding aan boord verwarmd worden?
Ja, babyvoeding kan aan boord van onze vluchten verwarmd worden. Dit kan echter alleen door de voeding in heet water te plaatsen.

Heeft een kind een eigen stoel?
Kinderen vanaf 2 jaar hebben een eigen stoel.

Heeft een kind gratis bagage?
Voor vertrek dien je alle bagage bij te boeken. Dit kost 17 euro per stuk per enkele reis voor bagage van 0-20 kilo. Voor extra kilo’s gelden andere tarieven.

Mag een kind bij de nooduitgang zitten?
Nee, een kind mag vanwege de vliegveiligheid niet bij de nooduitgang zitten.

Zijn er speciale kindermaaltijden aan boord?
Nee, er worden geen speciale kindermaaltijden aan boord van onze vluchten geserveerd. Op onze chartervluchten (Corendon Airlines, Transavia, Pegasus etc.) is het mogelijk om à la carte (tegen betaling) eten en drinken te verkrijgen

Mag een kind met waterpokken of andere kinderziektes reizen?
Nee, dit mag niet.

Kinderwagen of buggy
Een inklapbare buggy mag meegenomen worden tot aan de gate. Een kinderwagen of buggy die niet inklapbaar is, moet worden afgegeven bij de incheckbalie. Bij aankomst op de luchthaven ontvang je de kinderwagen of buggy bij de bagageband voor afwijkende bagage. Let op: je krijgt deze dus niet bij de gate!

Naar boven

Bagage

Je betaalt bij Corendon (Dutch) Airlines en Transavia voor jouw ruimbagage bij vertrek vanaf en aankomst op een Nederlandse luchthaven. Wij adviseren je de ruimbagage direct bij te boeken en te betalen omdat de tarieven voor het bijboeken van jouw bagage op de luchthaven hoger zijn. Kijk voor meer informatie op www.corendon.nl/bagage.

Naar boven

Overige

Parkeren

Je auto voordelig parkeren tijdens je vakantie? Op Schiphol airport bieden wij onze eigen parkeerservice aan. Voor meer informatie kan je terecht op www.corendon.nl/parkeren.

Naar boven

Preferenties

Wanneer je telefonisch een boeking maakt, is het mogelijk om tijdens het boeken een preferentie door te geven (denk aan bijvoorbeeld het soort bedden, aanwezigheid van een balkon etc.) Aan deze speciale wensen (preferenties) zal, indien mogelijk, gehoor worden gegeven. Of het mogelijk is, is afhankelijk van de uiteindelijke dienstverlener zoals bijvoorbeeld de accommodatiehouder. Preferenties worden dan ook nooit door ons gegarandeerd. Wanneer je via internet een reis boekt kan je telefonisch je preferentie aan ons doorgeven. De medewerkers van ons callcenter zijn hiervoor bereikbaar op telefoonnummer 023-7510630.

Naar boven

Reis- en annuleringsverzekering

De voorwaarden van de reis- en annuleringsverzekering kan je op deze pagina in pdf-formaat downloaden.

Download hier de brochure
Download schadeformulier annuleringsverzekering
Download schadeformulier reisverzekering

Wij adviseren je om altijd goed verzekerd op reis te gaan! Tijdens je vakantie wil je immers onbezorgd kunnen genieten. Een goede reis- en annuleringsverzekering is een zeer belangrijk onderdeel van je vakantie. Zowel voorafgaand aan, als tijdens je vakantie kunnen er zich gebeurtenissen voordoen die, zonder een verzekering, vervelende financiële gevolgen kunnen hebben. Corendon werkt samen met Unigarant, 100% dochter van de ANWB en dé specialist op het gebied van reis- en annuleringsverzekeringen. Je kunt kiezen voor een reis- en/of annuleringsverzekering. Zo ga je zonder zorgen op vakantie.

Kortlopende annuleringsverzekering
De kortlopende annuleringsverzekering van Unigarant biedt je zekerheid als je vakantie onverwachts niet door kan gaan, of als je je vakantie moet afbreken. Ook worden kosten van vertraging van acht uur of langer vergoed. Als je je vakantie vooraf moet annuleren, bijvoorbeeld als gevolg van een ongeval, ziekte of overlijden van familieleden, werkloosheid of echtscheiding, dan krijg je de annuleringskosten die je verschuldigd bent volledig terug. Moet je je vakantie onderbreken, dan krijg je de kosten van de niet-genoten vakantiedagen vergoed.
Lees hier de voorwaarden van de kortlopende annuleringsverzekering.

Kortlopende reisverzekering
Met de Kortlopende reisverzekering (uitgebreide variant) van Unigarant ben je op jouw reis verzekerd van de beste hulp. Een vertrouwd gevoel. Tijdens je reis ben je verzekerd tegen beschadiging, verlies en diefstal van je bagage tot een bedrag van € 3500,-. Er geldt een eigen risico van € 50,-. Ook ben je verzekerd voor medische kosten voor als je bijvoorbeeld in het ziekenhuis belandt. Hierbij wordt ook het eigen risico van de zorgverzekering vergoed! Door omstandigheden niet op tijd terug naar huis, dan krijg je een vergoeding voor de extra verblijfkosten die je moet maken. Je krijgt de kosten vergoed als jij (of je kind) per ongeluk schade aanricht aan je vakantieverblijf. In geval van een ongeval wordt een bedrag uitgekeerd van € 25.000,- (bij overlijden) of maximaal € 50.000,- (blijvende invaliditeit).
Lees hier de voorwaarden van de kortlopende reisverzekering.

Naar boven

Algemene voorwaarden

Onze algemene voorwaarden vind je op: http://www.corendon.nl/algemene-voorwaarden.

Naar boven

Algemene informatie

Benieuwd naar onze algemene informatie? Kijk dan op: http://www.corendon.nl/algemene-informatie

Naar boven

Na de reis

Opmerkingen, suggesties en klachten

Als je opmerkingen, klachten of suggesties hebt over jouw reis, dan kan je hier melding van maken via info@marislife.nl.
Klachten kan je uiterlijk binnen 2 maanden na terugkomst indienen. Vermeld alsjeblieft altijd je 7-cijferig reserveringsnummer.

Naar boven

Schade melden

Wanneer je tijdens jouw vakantie schade hebt opgelopen, kan je hiervoor contact opnemen met de verstrekker van jouw reis- en/of annuleringsverzekering. Heb je een reis- en/of annuleringsverzekering bij Maris Life afgesloten, dan lopen deze via Unigarant. Je kunt hier een schadeformulier voor de reisverzekering en/of annuleringsverzekering downloaden. Jouw polis-nummer bij Unigarant is jouw boekingsnummer van Corendon Vliegvakanties.

Naar boven

Maris Life maakt gebruik van cookies om de website te analyseren, gepersonaliseerde advertenties te tonen en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan hier ons cookiebeleid.